4. Scumpirea yuanului. Marea oportunitatea României să devină „China Europei”

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

Propuneri low cost pentru a ajuta economia României iasă din criză:

(prima parte )

Ultimele 10 zile au fost un dezastru pentru toată lumea. Prea multe probleme, prea mult stres, multe ştiri proaste și încontinuu doar previziuni din cele mai sumbre. De obicei și eu vă împărtăşesc unele din acestea, dar astăzi începe o lună nouă, întrăm în a doua parte a acestui an așa că haideți să nu fim morocănoșiy, să ne așezăm și să găndim unyen pic pozitiv.

Romania a trecut și prin vremuri mai bune decât în prezent. În vreme ce perioada următoare va fi dificilă pentru toată lumea (in special pentru cei mai slabi), este mai mult decat necesar, sa repornim „motorul economic” care poate misca țara. Având acest lucru in minte, a venit vremea să alegem și să implementam căteva măsuri simple, low-cost,  pentru a vedea o îmbunătățire a lucrurilor în următoarele luni și în viitorul apropiat.

4. Scumpirea yuanului. Marea oportunitate a României să devină „China Europei”

Realitățile de azi
Majoritatea companiilor care au dorit să-și reducă costul produselor și-au relocat producţia în China sau importă de acolo.

Acest aspect a fost în deceniul precedent cel mai important avantaj al Chinei, care a stimulat economia și a contribuit la creșterea acesteia în doar câţiva ani.

Yuanul chinez a fost raportat mereu la dolarul american. Deoarece dolarul s-a ieftinit în consecință și yuanul a devenit foarte ieftin făcând din China un producător chiar și mai ieftin.
Europa de Est a contribuit și ea la toate acestea, deoarece tot mai multe companii au ales acest teritoriu, în scopul de a se extinde şi de a-și reduce costurile

Principalul avantaj al României este poziția acesteia faţă de pieţele occidentale. Un produs din China ajunge acolo în 4-8 săptămâni timp, în timp ce de aici poate fi oriunde în Europa în 12 – 48 ore.

Această criză ne-a învăţat că a fi rapid este foarte important. Un exemplu caracteristic este cel dat de Zara: Fiecare produs nou este creat si livrat în fiecare magazin după doar 3 săptămâni de la conceperea acestuia. Nimeni nu este interesat să dețină stocuri mari, toată lumea preferă o logistică bună, rapiditate si preturi bune.

În Europa se așteaptă continuarea crizei pentru cel puțin încă 1 – 2 ani și multe companii şi oameni se pregăteasc pentru o lungă perioadă de recesiune. Toți managerii vor căuta modalităţi de a reduce costurile şi România poate deveni o opţiune excelentă pentru ei.

România se bucură și de o așezare strategică excelentă. Fiind aproape de Europa Centrală şi deasemenea de Marea Neagră, țara a progresat în ultimii ani.

Salariile din România sunt relativ mai mici decât în restul zonei. Chiar dacă ar mai crește față de cele de azi tot ar putea susține investiții profitabile.

România are mai multe zone cu cetăţeni care vorbesc germană, italiana, franceză etc. și este mai uşor pentru aceștia să se se integreze intr-o nouă companie sau într-un nou proiect.

Românii au un potenţial foarte bun, din moment ce sunt instruiți și se concentrează asupra muncii.

Exemple precum Renault, Nokia si Ford sunt caracteristice, dar nu sunt sunt singurele. România a atras peste 30 de miliarde de euro reprezentând investiţii străine directe între anii 2004 – 2008.

Ţara nu a absorbit și nu a distribuit fonduri europene pentru industrie şi formarea personalului. Majoritatea fondurilor urmează „a fi absorbite„.

Pe de altă parte, astăzi există mai multe probleme. Se implică prea mulţi oameni, cer bani pentru a face orice. Majoritatea proiectelor au fost dezvoltate fără a avea un plan strategic din partea statului. Mediul economic apare astăzi mai degrabă „volatil” decât stabil şi de acest lucru investitorii nu au nevoie.

Cu doar câteva zile în urmă China a decis creșterea yuanului ceva ce am tot auzit din 2005 sau chiar mai devreme.

În acelaşi timp, există mai multe probleme în economia chineză, cu bula din piața imobiliară e pe cale să  spargă (conform spuselor experţilor), forţa de muncă cere salarii mai bune (în caz contrar amenintă cu sinucideri), precum şi multe alte probleme mai mici sau mai mari care s-au străns de-a lungul anilor.

Nu este o coincidenţă faptul că multe companii au început deja să se gândească la o posibilă relocare în Vietnam sau alte ţări din zonă.

Desigur China este o ţară minunată, dar este de asemenea posibil ca ei să-și dorescă o „schimbare de direcţie şi trecerea la un alt tip de economie”.

    Maine:

    Propunere:  Organizați zone cu specific industrial, spuneți stop birocrației și promovați România  în fața industriașilor Europeni drept ” China la dispoziția dumneavoastră ”



    FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

    Ce părere aveţi?