Calea Victoriei mai pierde doi chiriaşi: magazinele Alb şi Negru şi Mariella Burani, închise
Autor: Cristina Stoian
Acest articol a aparut in Ziarul Financiar, astazi 10.09.2010
Două branduri de fashion, respectiv Mariella Burani şi Alb şi Negru, au renunţat la spaţiile comerciale de pe Calea Victoriei, cunoscută ca fiind singura arteră comercială „de lux” comparabilă cu marile bulevarde ale capitalelor europene.
Dacă buticul Mariella Burani, brandul adus la nivel local de Alsa Boutiques, companie care deţine franciza şi pentru Max Mara, Ermenegildo Zegna sau Pal Zileri a fost închis luna trecută din cauza problemelor financiare ale companiei la nivel mondial, Alb şi Negru a renunţat la spaţiul de lângă hotelul Radisson Blu, în care a activat în ultimii ani.
„Am renunţat la brandul de lux după ce grupul Mariella Burani a avut probleme financiare la nivel global şi a intrat în insolvenţă. Vom păstra buticul Marella, deschis în acelaşi timp lângă Mariella Burani, întrucât acest brand face parte dintr-un grup solid, Max Mara”, a declarat Daniel Rosner, manager al Alsa Boutiques.
Nemulţumiţi de chirii
În 2008 Alsa Boutiques şi-a îmbogăţit portofoliul cu cele două branduri de îmbrăcăminte pentru femei, Mariella Burani şi Marella, ambele fiind reprezentate de magazine deschise în apropierea magazinului Victoria de pe Calea Victoriei.
Chiar dacă Rosner afirmă că motivele închiderii nu au fost determinate de piaţa românească, multe branduri renunţă la spaţiile de pe Calea Victoriei din cauza chiriilor considerate în continuare ridicate, în ciuda faptului că nivelul chiriei a scăzut cu circa 60% faţă de 2008, potrivit companiei de consultanţă imobiliară MORE Real Estate Services.
Alb şi Negru, reţeaua de retail controlată de creatoarea de modă Agnes Toma şi de Gabriel Moraru, este un ultim exemplu. Potrivit unor surse din interiorul companiei, firma a renunţat la spaţiu „din pricina inflexibilităţii proprietarilor în ceea ce priveşte chiria, mai ales că vânzările au scăzut în perioada crizei financiare”. Acţionarii magazinului Alb şi Negru nu au putut fi contactaţi pentru comentarii până la închiderea ediţiei.
„Se observă o îmbunătăţire semnificativă, care a determinat branduri de lux ca Gucci sau Emporio Armani să aleagă două spaţii comerciale pe care le vor deschide la sfârşitul anului”, spune Rosner.
Calea Victoriei este împărţită în trei zone, două dintre acestea foarte bune din punct de vedere comercial, iar a treia, aproape de Piaţa Victoriei, secundară, potrivit MORE Real Estate Services. „Mulţi retaileri au deschis magazine în 2007 şi 2008 numai pentru publicitate. Decât să plătească 10.000 – 20.000 de euro pe lună pentru publicitate TV sau prin alte canale media, au preferat să deschidă un magazin pe care să îl observe sute de şoferi, în fiecare zi. După ce au pierdut sume de bani considerabile, au realizat că un magazin care nu îţi acoperă cheltuielile se va închide”, este de părere Ilias Papageorgiadis, CEO al MORE Real Estate Services.
Peste 100 euro/mp în anii de boom
Un alt motiv pentru care jucătorii de fashion se retrag este dat de faptul că zona nu deserveşte cu adevărat nevoile în materie de cumpărături majore, iar accesul la parcare este dificil.
„Majoritatea persoanelor cu posibilităţi financiare crescute nu îşi fac cumpărăturile în această zonă. Însuşi traficul este slab şi nu poate susţine magazine cu cheltuieli mari. Proprietarii au devenit mai flexibili comparativ cu trecutul, însă există încă mulţi care preferă să îşi păstreze proprietăţile goale, în loc să reducă costul chiriilor, conform tendinţelor actuale”, spune Papageorgiadis.
Înainte de criza financiară magazinele de fashion aveau chirii cuprinse între 100 şi 130 euro/mp lunar, unele tranzacţii făcându-se şi cu 150 euro/mp. Companiile de consultanţă imobiliară spun că în 2008 proprietarii au cerut şi 180 – 250 euro/mp.
Un alt retailer care a închis anul acesta un alt magazin pe acelaşi bulevard este Steilmann, care a luat această hotărâre pentru că „veniturile nu mai acopereau cheltuielile”. Intenţia retailerului este de a închiria spaţiul.
Aici puteti accesa articolul original:
Calea Victoriei mai pierde doi chiriaşi: magazinele Alb şi Negru şi Mariella Burani, închise