Hammond and Bogaru :Senatul României a adoptat Legea cu privire la parteneriatul public-privat şi a modificarile Legii in ceea ce priveste profesia de avocat.

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail

Am primit  cateva stiri interesante de la compania de avocati Hammondand Bogaru, care se concentreaza pe urmatoarele teme:

  1. Guvernul României a decis să opreasca abrogarea ordonantei de urgenţă care pedepseşte cetăţenii români care traversează frontiera fără viză.
  2. ANCOM va returna, celor sapte companii interesate de achiziţionarea primelor două licenţe de televiziune digitală
  3. Banca Central Europeană a mustrat luni România pentru a doua oară pentru egalizarea statelor de plata din cadrul Bancii Centrale.
  4. Camera Notarilor Publici din Bucuresti va reduce cu 10% taxele percepute pentru tranzactiile imobiliare, semnate la Bucureşti şi în alte cinci judeţe.
  5. Guvernul român a aprobat un act normativ care reglementează interacţiunea on-line dintre instituţiile publice şi furnizorii de servicii
  6. Primele plătite de către angajatorii din România angajaţilor lor de Crăciun, Paşte sau Ziua internaţională a femeii, care depăşesc 150 de lei vor fi contorizate
  7. Angajatorii români vor trebui să reţină, să declare şi se calculeaze contribuţia de asigurări de pensii şi contribuţia la fondul de somaj pentru veniturile angajaţilor lor din drepturile de autor.
  8. Companiile romanesti mari si mijlocii vor fi nevoite incepand cu 25 octombrie sa-si depuna declaraţiile fiscale online
  9. Persoanele fizice nu mai pot înregistra masinile ce provin din UE fara a face dovada platii TVA-ului, în cazul masinilor noi

Hammond, Bogaru & Asociatii sunt o firmă de avocatură internaţională cu sediul în Bucureşti, România. Pot fi contactaţi la +40 21 326 6053 şi mai multe informaţii referitoare la firma pot fi găsite pe site-ul lor www.ha-legal.com

Senatul a adoptat Legea cu privire la parteneriatul public-privat, care a fost reexaminata la cererea preşedintelui Traian Băsescu.  Legea stabileşte modul în care proiectele dezvoltate printr-un parteneriat public-privat sunt finanţate, imparte riscul între părţile publice şi private şi stabileşte un birou central pentru coordonarea activităţilor de parteneriat public-privat (UCCPP), din cadrul Ministerului de Finanţe.

Senatul a adoptat, de asemenea, modificările  Legii 51/1995 privind profesia de avocat. Aceste modificari se referă la situaţiile şi condiţiile de asistenţă juridică şi stabilesc procedura prin care Barourile selectateaza avocaţi pentru a acorda asistenţă juridică.

1. Guvernul României a decis să opreasca abrogarea ordonantei de urgenţă care pedepseşte cetăţenii români care traversează frontiera fără viză.

    • Emitentii legii susţin că Ordonanta  de urgenţă a Guvernului nr. 112/2001 a fost adoptată, deoarece a fost o condiţie a aderării la UE. Ordonanta pedepseşte cetăţenii români sau rezidenţii din România care traversează frontierele externe în mod ilegal,cu suspendarea paşaportului sau prin refuzul de a emite  paşaportul persoanelor condamnate pentru trecerea ilegală a frontierei unui stat străin.

    • Dupa aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, cetatenii romani si-au castigat statutul de « libera trecere », astfel incat ordonanta de urgenta nu mai este justificata. Mai mult, persoanele fără cetăţenie romana, dar care au reşedinţa în România beneficiază de asemenea de dreptul la libera circulatie, in baza Regulamentului European (CE) 539/2001 şi a unui drept de rezidenta pentru trei luni intrun interval de sase luni de la prima intrare pe teritoriul statului membru al UE, drept transpus de directiva 2003/109/CE, privind statutul resortisanţilor ţărilor terţe care sunt rezidenţi pe termen lung. De asemenea este invalida prevederea decretului potrivit careia cetatenilor romani care se dovedesc a circula ilegal li se refuza eliberarea pasaportului sau li se suspenda pasaportul, intrucat cetatenilor romani li se permite in prezent sa calatoreasca in baza cartii de identitate.
    • 2 . ANCOM va returna, celor sapte companii interesate de achiziţionarea primelor două licenţe de televiziune digitală, suma platita pentru caietul de sarcini, dupa ce Guvernul a amanat trecerea la televiziunea digitală pentru 2015.
    • Hotărârea Guvernului 833/2010 a modificat Strategia privind conversia de la televiziunea analogica la cea digitală, pentru 1 Ianuarie 2015. De asemenea companiilor inregistrate in procedura de licitatie publica trebuie sa le fie restituita suma platita pentru caietul de sarcini – 1500 lei. Aceste companii sunt RCS&RDS, Romtelecom, TDF SAS, Societatea Nationala de Radio Coumunicatie, Media Sat, Österreichische Rundfunksender GmbH&Co KG si General Satellite Sofia.
    • Oficialii ANCOM analizeaza in prezent Decizia 833/2010 şi vor reveni în curând cu o declaraţie referitoare la efectele juridice ale licitatiei pentru primele două licenţe de televiziune digitală.
    • 3. Banca Central Europeană a mustrat luni România pentru a doua oară pentru egalizarea statelor de plata din cadrul Bancii Centrale.

    • „BCE constată că proiectul de ordonanţă de urgenţă menţine scăderea salariilor băncii centrale, cu toate că statul român nu este angajatorul formal al personalului băncii centrale,” a declarat BCE într-o notă. „Statele membre nu pot pune Bancă Centrală într-o poziţie în care sa aiba control limitat sau deloc asupra personalului său, ori în cazul în care Guvernul unui stat membru poate influenţa politica sa asupra chestiunile legate de personal,” a adăugat ea.
    • In luna iulie, BCE a avertizat România că reducerea salariului personalului băncii centrale cu 25% ar reprezenta incalcarea interdictiei privind finantarea monetara prevazuta de catre legile europene.
    • Ulterior, Ministerul de Finanţe a solicitat BCE sa emita un aviz cu privire la modificările propuse pentru Legea 118/2010 privind anumite măsuri necesare pentru restabilirea echilibrului bugetar, inclusiv o prevedere prin care banca centrală păstrează o parte din fondurile rezultate din diminuarea salariului.
    • BCE înţelege (…) că anumite drepturi salariale sunt pe cale sau au fost déjà transferate la bugetul de stat. Pentru acestea din urmă, orice astfel de drepturi deja transferate trebuie să fie remise corespunzator pentru a se evita orice încălcare a interdicţiei privind finanţarea monetară prevazuta de art. 123 din Tratatul UE. În ceea ce priveşte fondurile care nu au fost încă transferate la bugetul de stat, BCE observă că o scădere a salariilor personalului va reduce in fapt costurile operaţionale ale băncii centrale, prin urmare, va duce la o creştere a rezultatelor sale financiare. Cu toate acestea, in cazul in care majorarea resurselor financiare ale bancii centrale sunt transferate direct catre stat, atunci aceasta ar conduce la majorarea finantarii Romaniei pe seama bancii centrale, relateaza BCE.

    4. Camera Notarilor Publici din Bucuresti va reduce cu 10% taxele percepute pentru tranzactiile imobiliare, semnate la Bucureşti şi în alte cinci judeţe, respectiv Călăraşi, Giurgiu, Ialomita, Ilfov si Teleorman, începând cu 1 septembrie 2010.

      • Camera Notarilor Publici din Bucureşti a decis să reducă taxele notariale pentru tranzactiile imobiliare realizate în domeniile menţionate, invocând situaţia pieţei imobiliare în primele şapte luni ale anului.
      • Grila pentru 2010 conform careia notarii publici calculeaza taxele  si impozitele minime aferente tranzactiilor imobiliare din Bucuresti, a fost realizata in baza reducerii cu 30%-40% a valorii tranzactiilor imobiliare, ca urmare a caderii pietei imobiliare in 2009. Ghidul, care include aceste valori a fost întocmit de firme Euro-Expert si Firme Expert Evaluare pentru Camera Notarilor Publici din Bucureşti, la sfârşitul anului 2009, în conformitate cu Codul fiscal. Notarii actualizeaza o dată pe an, datele cu privire la valorile tranzacţiilor imobiliare,si grila actualizata este transmisă către departamentele locale ale Ministerului de Finante.
      • 5. Guvernul român a aprobat un act normativ care reglementează interacţiunea on-line dintre instituţiile publice şi furnizorii de servicii asa cum tara implementeaza Punctul Unic de Contact (CPS), si anume sistemul electronic.
      • Actul normativ modifică Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 49/2009 privind libertatea de a presta servicii şi de a selecta furnizorii de servicii, prin care România a implementat Directiva CE 2006/123.
      • Înfiinţarea Punctului Unic de Contact este stipulata in ordonanta de urgenta, care prevede că autorităţile române trebuie să adopte, de asemenea, un act normativ care să reglementeze activităţile care pot fi efectuate utilizând sistemul electronic.
      • Punctului Unic de Contact  va face accesul pe piaţă al companiilor naţionale şi internaţionale, mai repid şi mai transparent.

      6. Primele plătite de către angajatorii din România angajaţilor lor de Crăciun, Paşte sau Ziua internaţională a femeii, care depăşesc 150 de lei vor fi contorizate, în scopul contribuţiilor la asigurările sociale, potrivit unui proiect din Ordonanta Guvernului. Listen

        • Proiectul de ordonanţă prevede că ajutorul financiar pentru a acoperi costurile de înmormântare, pierderile cauzate de catastrofe naturale, naşterea, boli grave şi incurabile, transportul la şi pana la locul de muncă, servicii de tratament şi odihnă, precum şi cadouri pentru copiii minori angajaţilor sau pentru angajate, astfel cum este prevăzut în contractul colectiv de muncă, nu ar trebui taxat în scopul contribuţiilor de securitate socială.
        • Pe de altă parte, primele acordate in diferite ocazii, cu o valoare de peste 150 RON, vor fi impozitate.
        • Proiectul de ordonanţă prevede că românii care obţin venituri din activităţi independente vor plăti, începând cu 2011, contribuţiile la asigurările sociale de cel puţin 25.36% şi până la 35% din venitul lor, aproape dublu faţă de nivelul actual al contribuţiilor. În conformitate cu legislaţia actuală, îşi plătesc contribuţiile la asigurările sociale în valoare de 16,5% din venitul lor.
        • Mai mult, contribuţia la asigurările de pensii va creşte de la 10%  la 24.43% contribuţia la asigurările de sănătate va creşte la 5%, la 8.35% în timp ce contribuţia la fondul de ajutor de şomaj va creşte de la 0,5%.la 0,78% .
        • Proiectul de ordonanţă de modificare a Legii 571/2003 privind Codul Fiscal a fost pus în dezbatere publică joi. Acesta ar trebui să intre vigoare la 1 ianuarie 2011 şi se aplică la venitul obţinut în luna ianuarie 2011.
        • 7. Angajatorii români vor trebui să reţină, să declare şi se calculeaze contribuţia de asigurări de pensii şi contribuţia la fondul de somaj pentru veniturile angajaţilor lor din drepturile de autor.

          • Companiile vor fi obligate să depună lunar, pana pe data de 25 a lunii următoare celei în care venitul pentru activitatea independenta a fost plătit, o declaraţie privind înregistrarea nominală a persoanelor care castiga venituri din activităţi independente, altele decât veniturile salariale.
          • Ordonanţă,mentioneaza de asemenea, ca firmele sunt obligate să declare, sa calculeze, sa reţina şi sa plăteasca contribuţiile sociale individuale numai pentru pensii şi asigurări de şomaj, nu şi pentru asigurările de sănătate. Guvernul României a aprobat pe 02 august normele de aplicare a modificărilor recente aduse Codului Fiscal, care majoreaza plaja de impozitare si introduc contributii la asigurarile sociale pentru veniturile obtinute din drepturile de autor.

          8. Companiile romanesti mari si mijlocii vor fi nevoite incepand cu 25 octombrie sa-si depuna declaraţiile fiscale online, în timp in timp ce ceilalti contribuabili vor avea posibilitatea de a alege metoda traditionala sau cea online de inregistrare a documentelor fiscale

            • Documentele pot fi depuse la site-ul www.e-guvernare.ro în cazul în care compania dispune de un certificat emis de un furnizor autorizat de servicii de certificare.
            • Companiile mici şi mijlocii au avut posibilitatea de a-si completa declaraţiile fiscale prin intermediul site-ului www.e-guvernare.ro din aprilie 2007. Înainte de aceasta, operaţiunea a fost disponibila doar pentru marii contribuabili.
            • Obiectivele guvernamentale includ realizarea platformei nationale e-Romania si sistemul Elecronic National (SEN), cat si cresterea ponderii firmelor ce utilizeaza internetul ca principala modalitate de comunicare cu statul, la un procentaj de 70%.
            • 9. Persoanele fizice nu mai pot înregistra masinile ce provin din UE fara a face dovada platii TVA-ului, în cazul masinilor noi, sau a unui certficat de la plata TVA-ului, în cazul vehiculelor uzate.

            • Dispozitia, semnaleaza faptul că persoanele ce nu sunt înregistrate ca fiind platitoare de TVA si solicita  înregistrarea unui automobil achiziţionat recent în interiorul Uniunii Europene trebuie să depună un ” certificat care sa ateste plata taxei pe valoarea adăugată, pentru achiziţiile intracomunitare de vehicule noi”, emise de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
            • În cazul vehiculelor uzate, persoana care solicită inmatricularea, trebuie să prezinte un document prin care să ateste ca automobilul nu este supus TVA-ului.
            • Această regulă nu se aplică persoanelor juridice, a căror înregistrare în scopuri de TVA vor fi verificate pe cale electronică, în conformitate cu noile norme.

             

            Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail

            Ce părere aveţi?