Schimbări importante ale codului fiscal și codului de procedură fiscală: Detalii privind procedura de depunere

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

 

Acum două săptămâni am publicat anumite informații importante privind schimbările aduse codului fiscal și codului de procedură fiscală, analizate de VTM, Vulpoi & Toader Management, o companie de contabilitate importantă din România (www.vtm.ro). Puteți citi acest articol aici: (articol).

Astăzi vă voi prezenta informații adiționale legate de noile schimbări aduse termenelor depunerii declarațiilor obligatorii. Cred că aceste date sunt foarte importante și de aceea vă sugerez că citiți cu atenție. Până la urmă, informația înseamnă putere!

„Detalii legate de depunerea Declarației 112’: obligativitatea plătirii contribuțiilor sociale, taxelor pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate:

Agenția Națională a Administrației Fiscale (ANAF) a publicat joi, a acestei săptămâni, pentru dezbatere publică, Ordinul pentru aprobarea conținutului și formei „Declarația opțiuni de a depune declarația obligatorie lunară de plată a constribuțiilor sociale, taxe pe venituri și evidența nominală a persoanelor asigurate”.

Pentru Declarația 112 pentru T4 2011, opțiunea de depozit lunar trebuie comunicată autorităților fiscale competente până la 25 septembrie 2011.

Formularul trebuie completat în 2 copii, cu litere mari și cu toate datele corecte. Astfel, o copie semnată și ștampilată legal va fi depusă direct la ghișeu sau trimisă via mail, cu literă de înregistrare. Cealaltă copie va fi păstrată de contribuabil.

Chiar dacă este bazată pe amendamentele recente aduse codului fiscal, guvernul creând posibilitatea ca anumite entități să pregătească impozitul trimestrial în octombrie, legea nu este obligatorie. Companiile pot continua într-un sistem de plată lunar, dacă fac această opțiune cunoscută autorităților fiscale.

Companiile pot alege să depună declarația lunar până la 31 ianuarie 2011

Atenție! Pentru declarația legată de T4 2011, opțiunea de depunere lunară trebuie comunicată autorităților fiscale competente până la 25 septembrie 2011.

În plus, contribuabili care, prin lege, sunt obligați să depună declarația 112 trimestrial, dar au optat pentru depunerea lunară se pot întoarce la regimul trimestrial completând un formular legat de această opțiune până la 31 ianuarie 2011.

Vrem să atragem atenția asupra faptului că persoanele fizice sau entitățile legale cu regim de angajator sau cu un regim asemănător sunt obligați să depună declarația de plată a contribuțiilor sociale, taxelor pe venituri și evidența nominală a persoanelor asigurate (Declarația 112) prin mijloace electronice, de pe portalul e-Romania.

Din moment ce perioada de tranziție a expirat, perioadă în care era posibilă depunerea acestei declarații pe hârtie la autoritățile fiscale, contribuabilii ar trebui să facă toate demersurile necesare pentru a obține certificatul calificat de semnătură electronică. Pașii pentru obținerea acestui certificat pot fi urmați pe site-ul ANAF, la secțiunea ‘Asistență contribuabili’.”

 

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

Ce părere aveţi?