Steve Jobs şi profesioniştii din imobiliare. Îl admiram, dar îi urmăm principiile?

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail

 

Săptămâna trecută o legendă vie a murit. Steve Jobs a marcat istoria lumii cum puţini oameni o puteau face pe timp de pace. Cred că aţi auzit cel puţin 1.000.000 de diferite povesti despre el, plus foarte multe cuvinte frumoase aşa că nu voi mai vorbi despre asta.

În cazul în care mai vreţi să citiţi astfel de articole, puteţi da click pe link-urile de mai jos. Sunt 2 articole care mie mi-au plăcut foarte mult:

http://www.economist.com/node/21531529

http://www.businessweek.com/magazine/steve-jobs-in-memoriam-10062011.html

Steve Jobs şi România

Romanii sunt printre cei mai calificaţi din lume în domeniul de IT. În plus le place tehnologia. De aceea Apple şi Steve Jobs sunt foarte populari aici, că peste tot în lume. De aceea, de joi, există mii de articole şi postari legate de moartea sa.

 

Îl admirăm, dar îi urmăm principiile?

Deci tot citesc diferite articole despre Steve, cât de minunat a fost, cât de unice au fost ideile sale etc. Toată lumea din jurul meu îl descrie ca o persoană “legendara” care va rămâne în istorie ca o persoană marcantă.

În acelaşi timp, am observat că toată lumea şi-ar dori să-i urmeze exemplu, să creeze ceva extraordinar şi să schimbe lumea. Foarte multe persoane îşi exprimă încrederea în ceea ce a reprezentat Steve Jobs.

Dar … chiar credem în ceea ce scriem sau spunem? Încercăm, cu adevărat, să îi urmăm modelul de afaceri şi principiile?

Nu voi încerca să vorbesc despre întreaga societate românească. Mă voi concentra doar pe comunitatea de imobiliare. Să analizăm situaţia puţin … înainte să-i urmăm exemplul lui Steve, nu ar trebui să începem cu lucrurile de bază ca orice CEO serios din lume?

 

 “Produse simple, clare fără dificultate de utilizare sau capcane ascunse”

Ce a creat Steve Jobs cu iPod-ul a fost un instrument foarte uşor de utilizat. A urmat acelaşi concept cu toate produsele sale. Apple este o companie faimoasă pentru simplitatea să stilizata.

 

În munca noastră de zi cu zi …

·         Încercam să păstrăm totul clar şi simplu? Sau vorbim/scriem mult pentru a ascunde lipsa de productivitate?

·         Încercam să livrăm proiecte uşor de utilizat?  Sau încercăm să complicăm lucrurile, pentru că singuri care pot înţelege ceva suntem NOI şi ceilalţi vor trebui să plătească pentru a primi soluţia?

 

“Livrează la timp. Livrează ce ai promis. În fiecare zi, de fiecare dată.”

Ca orice altă companie mare, Apple îşi anunţa produsele noi şi le livrează la timp. Când cumperi produsele lor, ştii la ce te aştepţi, nu există surprise (sau îţi primeşti banii înapoi). Deci …

·         Livrăm ce am promis, când am promis, cum am promis? Sau ne întâlnim cu cineva, îi spunem o poveste frumoasă şi apoi dispărem sau livrăm ceva irelevant faţă de ce a fost promis iniţial?

·         Promovăm un mediu de afaceri mai bun? Sau facem orice, fără reguli, în care promisiunile sunt respectate doar ce persoanele care le aud?

 

“Calitate bună, la preţuri stabile, justificate de avantajele produsului”

Apple nu este un brand ieftin, însă livrează calitate bună la preţuri stabile. Pentru a cuantifica un produs şi ai da un preţ mai mare decât la competiţiei, ei adăugă valoare, creând avantaje care justifică preţul. Noi …

·         Încercam să vindem produse bune la preţuri stabile? Sau facem ce vrem la orice preţ, doar pentru a câştiga ceva?

·         Ne bazăm munca pe avantajele pe care le avem şi pe efortul nostru? Sau, pur şi simplu, nu ne pasă şi căutăm cea mai simplă soluţie pentru a vinde?

 

“Legalizează produsul şi vinde-l, gândindu-te la viitore.”

Steve Jobs a schimbat modul în care ascultăm muzică, prin deschiderea Apple Store. De atunci miliarde de melodii au fost vândute. Haosul anterior a fost înlocuit cu diverse platforme de vânzări cu Apple în frunte. Nu vinde la preţ scăzut doar pentru o zi, încerca să păstreze piaţă pentru ani de zile. Noi …

·         Preferăm să muncim legal, încercând să facem totul în ordine? Sau ne place “haosul constructiv” în care “toată lumea este liberă şi nimeni nu este protejat”?

·         Încercam să ne respectăm pe noi şi pe clienţii noştri, gândindu-ne la viitor? Sau doar vrem “bani acum” şi “vedem noi ce se va întâmpla mâine”?

“Mai buni decât competiţia, prin muncă şi inovare”

Steve Jobs a câştigat combinând efortul, cu devotamentul şi inovarea. Nu a fost un “şmecher” care i-a păcălit pe alţii, obţinând, astfel, glorie temporară. Împreună cu echipa sa, a muncit din greu şi a fost devotat misiunii pe care şi-a asumat-o.

Aş putea folosi zeci de exemple din cariera sa, dar cred că aţi înţeles mesajul. Steve Jobs nu a devenit o legendă pentru că era … şmecher. A fost un negociator dur, dar şi-a construit imperiul muncind.

Mă bucur să văd atât de mulţi oameni care îl apreciază şi îşi doresc să fie ca el. Însă, ştim ce înseamnă să ai succes de pe urma muncii? Suntem gata să ne devotăm profesiei noastre şi să nu o vedem că un mijloc de supravieţuire?

Credeţi că România, că ţara, îi urmează exemplu? 

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail

1 Comentariu

  1. Vera Heiman 09 Nov 2011
    Răspunde

    La nivel declarativ sunt multi care ar raspunde  afirmativ. Draga Ilias, eu nu prea mai cred in "prioritati sau actiuni generale ". Cred cu tarie ca fiecare din noi are un Rol. Sa ne gandim, suntem o echipa de 10 oameni si fiecare este preocupat sa realizeze un singur lucru din "decalogul Steve Jobs". Sunt convinsa ca in termen scurt am artata cu totii altfel.

Ce părere aveţi?