2012: al 4-lea an de criză. În continuare, aproape jumătate din agenții imobiliari sunt complet neserioși…
Câteodată mă întreb … oare așa au fost educați de familie? Este oare de vină „training-ul” pe care l-au primit de la companie? Este oare un „talent natural pentru un comportament greșit”? Care este secretul care nu le permite acestor oameni să fie serioși și să își respecte clienții?
Să citim împreună ce mi-a scris un cititor acum 2 săptămâni:
“Eu am iesit la cumparare de un apartament. Am anuntat un agent imobiliar ca vreau sa platesc in 2 transe, la cateva luni distanta una de alta si mi s-a spus imediat ca este mai mult ca sigur ca nimeni nu va accepta.
Am observat o usoara crestere de preturi.
Mi-e putin teama de o inflatie care sa devalorizeze economiile din banca – de asta incerc sa imi pun oarecum banii intr-un mijloc fix. Cine stie daca e bine… ?”
Deci, agentul său, probabil utilizându-și vasta sa experiență în negocieri și tehnici de protecție a clienților, a răspuns în locul proprietarului, oprind astfel clientul din a-și prezenta oferta.
Sunt mândru că lucrez în sectorul imobiliar românesc însă nu pot sprijini aceste comportamente lipsite de etică. De aceea, în momentul în care găsiți un „broker imobiliar neserios” (eu îi numesc „șoferi de taxi”, pentru că tot ce fac este să te plimbe dintr-o parte în alta), îl puteți pedepsi ignorând prezența sa. Nu are rost să vă pierdeți timpul cu acest tip de persoane.
Care este abordarea voastră?