Taximetriștii descoperă noi (?) metode de a-și păcăli clienții și un ospătar foarte nepoliticos …

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

Fratele meu și clientul companiei s-au urcat într-un taxi parcat în zona Dorobanți din București și s-au îndreptat spre Ateneul Român, o clădire minuntată cu aceleași dimensiuni ca anticul Erectheion din Atena.

Când s-au urcat, au observat că ecranul aparatului nu era vizibil. După o „scurtă discuție” cu șoferul au observat că acesta nu afișa prețul de bază ci ajunsese deja la suma de 29,70 lei. Când au ajuns la Ateneul Român, au plătit 10 lei și au cerut chitanță. Șoferul inventiv nu a scos bonul din aparat. În schimb a scris unul de mână și a plecat, cu aparatul în funcțiune, căutând o nouă „pontețială victimă”, de preferat un străin.

(Taximetriștii sunt o problemă peste tot în lume dar nu m-am lovit de această metodă până acum în România)

Aseară într-un restaurant „high class” in Centrul Istoric din București

Un prieten de-al meu era la cină împreună cu 2 clienți. Mâncarea era acceptabilă, prețurile mari și servirea „indiferentă”. Ospătarul a venit să ia comanda fără să noteze ceva (poate cred că este un semn de inteligență …) și a adus comanda cu 2 greșeli. Bineînțeles că nu și-a cerut scuze și a dat vina pe clienți însă nu a fost o problemă foarte mare și prietenul meu nu a insistat.

Când a venit momentul de a plăti nota, prietenul meu a achitat, lăsând un bacșiș de 5%. Domnul ospătar nu  a fost de acord. Retaurantul și-a informat clienții că „serviciile nu sunt incluse în preț” (Și atunci ce trebuie să faci? Să te duci în bucătărie să îți iei comanda?).

Ospătarul (de față cu invitații prietenului meu) a scos banii de bacșiș din „portofelul” de piele folosit pentru a aduce bonul: „Nu este suficient, ar trebui să fie 10% sau nimic. Nu pot să îi dau bucătarului o sumă mai mică, va trebui să plătesc restul din buzunar. Mai bine nu lăsați nimic.”

Deci, nu numai că trebuie să plătești o sumă foarte mare pentru a mânca aici, dar dacă nu dai bacșișul corect, ospătarul te poate umilii fără nici o problemă. Apoi, când restaurantul se închide, toată lumea se plânge și vine cu tot felul de scuze, dar nimeni nu se uită în oglindă pentru a-și aminti propriile greșeli…

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

1 Comentariu

  1. Heto 17 Dec 2012
    Răspunde

    Despre taximetrist: nu mi s-a intamplat niciodata, nu stiu cum as reactiona(probabil si pentru ca circul foarte rar cu taxiul)

    Despre ospatar, am ramas fara replica. Prin restaurantele prin care am trecut pana acum(mai rar high class ce e drept, dar am ajuns de cateva ori si pe-acolo) ospatarul nici macar nu a verificat daca sunt sau nu bani in "portofel" de fata cu mine. Daca s-a intamplat, probabil n-am remarcat s-au n-am tinut minte.

Ce părere aveţi?