Maria Seder Neda si Catalin Zafiu:2010 pare “sumbru” dar afacerile cu imobiliare online vor creste

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

In luna februarie am tinut prima conferinta de presa din acest an. In acea zi, in afara jurnalistilor, am invitat si cativa experti in afaceri imobiliare online, plus cativa bloggeri din domeniu. In cele din urma, mi-au onorat invitatia D-na. Maria Seder Neda, Redactor Sef al foarte cunoscutului site www.imopedia.ro si autoarea blogului www.imopedia.ro/msn (cateva dintre… multiplele activitatile ale dansei)., Dl. Catalin Zafiu, Director Executiv al http://realestate.doingbusiness.ro/en/ si autor al blogului http://zaffcat.blogspot.com/ si Ionut Butoi, Secretar General al UNAL si autor al blogului http://www.ionutbutoi.blogspot.com/ *

Discutia purtata cu dansii a fost foarte interesanta, a durat peste 2 ore. Nu am publicat-o imediat dupa ce a avut loc intalnirea deoarece am dorit sa nu „o irosesc”, din cauza unor probleme care aparusera. Dar aceasta nu si-a pierdut valoarea, nu s-a schimbat nimic intre timp. Astfel, astazi revin asupra acestui subiect pentru a va impartasi si dumneavoastra cateva dintre informatiile pe care le-am dezbatut atunci.

„Se asteapta ca piata sa ramana „neagra” pana la sfarsitul anului”

Aceasta a fost o opinie asupra careia am cazut cu totii de acord. Niciunul dintre noi nu a fost de parere ca ca exista ceva unic, un factor pe care sa nu-l fi evaluat inca, ceva care sa influenteze cresterea pietei. Nu se asteapta sa aiba loc nicio tranzactie majora sau nici vreun „val” important de investitori anul acesta.

„Trebuie sa depunem eforturi pentru a ne creste nivelul de profesionalism”

O problema a profesionalsimului exista cu adevarat. Aceasta este usor de remarcat astazi pe piata, clientii sunt suparati din aceasta cauza si pentru moment exista putine semne care sa indice ca lucrurile se pot schimba. „Nu pot sa enumar cate agentii au disparut, dar cu siguranta au fost multe. Acest fenomen va continua, dat fiind faptul ca piata va fi din ce in ce mai filtrata” a comentat Dl. Budoi.

„Romanii sunt mai degraba dezamagiti, confuzi si suparati”

„Ce va dau de inteles cititorii dumneavoastra romani? Cum percep acestia aceasta situatie noua?” a fost una dintre intrebarile adresate de mine interlocutorilor mei. D-na Maria Seder Neda a luat cuvantul iar domnii au subscris: „Oamenii sunt mai degraba suparati si dezamagiti. Li se spun lucruri atat de diferite, uneori chiar contradictorii. Astfel devin confuzi, nemaistiind in ce directie sa mearga. Si multi dintre ei ajung sa fie foarte suparati. Aceasta manie si-o exprima online, prin intermediul comentariilor, articolelor sau prin alte metode”.

Prea multi inca se asteapta ca preturile sa revina la nivelul celor din 2008

„Au realizat ei cumva ca petrecerea din 2008 a luat sfarsit?” „Nu chiar”, am fost cu totii de acord. „Prea multi se asteapta ca preturile sa se intoarca la nivelul de la care au plecat iar unii proprietari sunt chiar de parere ca e o chestiune de doar cateva luni pana acest lucru va avea loc”. Dl. Butoi a subliniat: „In acelasi timp sunt prea multi cei care se asteapta ca preturile sa se prabuseasca si sa poata cumpara la jumatate sau chiar la un sfert din valoarea de astazi. Nici acest lucru nu va avea loc, trebuie sa atingem un echilibru si sper ca acest lucru sa se intample pe parcursul anului 2010”.

„Interesul oamenilor fata de informatia online creste, in pofida problemelor”

D-na. Seder Neda a fost optimista: ” In pofida crizei, numarul vizitatorilor(n.a. online) creste de la o saptamana la alta, de la o luna la alta. Mai ales atunci cand sunt prezentate stiri legate de „Prima Casa” sau orice ii intereseaza pe romani sa afle. Dl. Zafiu a confirmat acest fapt: „Interesul creste constant, si aceasta evolutie este vizibila pe parcursul anului 2009 cat si la inceputul lui 2010”. Amandoi au cazut de acord: „In vreme ce unii jucatori se evapora, multi altii se alatura. De asemenea mai multe companii aleg sa colaboreze cu site-uri ca ale noastre. Marketingul online facut cu profesionalism este unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare pentru profesionistii din domeniul imobiliar”.

Idei si proiecte noi, un continut mai bun si mai multi cititori

Imopedia si IBP (Compania dl-lui. Zafiu) sunt unii dintre furnizorii de top de continut online, care ofera informatii exacte despre domeniul imobiliar si care au acordul – sunt recunoscute de sute de companii, din toate domeniile. Cand s-a pus problema „zilei de maine” atat D-na. Seder Neda cat si Dl. Zafiu au confirmat faptul ca ei nu stau si asteapta. „Multe proiecte noi, sectiuni si idei sunt implementate constant. Incercam lucruri noi pentru a le oferi cititorilor nostri tot ce ar putea sa caute”.

Concluzia generala: In vreme ce piata va ramane in continuare inghetata, unele companii serioase gandesc, creeaza strategii, investesc si isi implementeaza planurile, castigand cota de piata si pregatindu-se pentru un viitor mai stralucit. www.imopedia.ro si http://realestate.doingbusiness.ro/en/ sunt doar doua exemple de astfel de companii. Sunt multe altele pe care sper sa vi le pot prezenta in viitorul apropiat. Acestea ne arata ca domeniul imobiliar si promovarea online sunt „legate” in anii ce vor veni, mai ales in Romania, unul dintre liderii europeni pe acest segment. Daca veti vedea pe cineva respingand acest adevar, acela va fi cel care va pierde si oportunitatile in aceeasi masura.

p10307541


FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

Ce părere aveţi?