„Corpul moare primul. Obiceiurile urmează „
Grecii au o multime de proverbe, unele dintre acestea le folosesc și eu. Un proverb sună cam așa: „Corpul moare primul. Obiceiurile urmează „şi înseamnă că unii oameni care au obiceiuri proaste, nu scapă de acestea până nu mor. Deci, este imposibil pentru ei să se adapteze la schimbări, situaţii noi, etc
In ultimul timp acesta este sentimentul pe care îl am vis a vis de piața imobiliara romaneasca.
În 70 – 80% din cazuri, oamenii continua să se comporte exact aşa cum au făcut-o în anii de glorie din 2005 – 2008. Chiar si in timpul crizei continua:
- Să mintă despre lucruri evidente în ceea ce priveşte proprietatea lor, lucru uşor de demonstrat la primul control.
- Încercă să-și înșele potentialii clienti, prezentandu-le date false.
- Refuză să furnizeze toate documentele necesare, ca cineva să poată să controleze situaţia reală a proprietăților pe care intentionează să le achizitioneze .
- Induc în eroare pe cei din jurul lor, trasmitând (evident) preţuri greşite …
- Pretind că nu își cunosc obligaţiile faţă de parteneri, avocaţii și consultanţii lor de imobiliare
Încă discutăm despre elementele de bază …
Piaţa imobiliară continuă să se contracte şi va fi mult mai rău în următorii ani deoarece România nu va ieşi din criză. Dar în această perioadă dificilă, nu văd în jurul meu prea mulţi oameni dispuşi să se trezească şi să se adapteze la necesitatile pe care această criză le-a creat. Ei refuză să se comporte mai profesional, respectându-i pe ceilalţi din jurul lor un pic mai mult. Dacă în continuare discutăm despre elementele de bază, cum putem scăpa din acest cerc vicios în care ne aflăm ?
Câteva dintre (multele) incidente din ultima perioada …
Un colaborator de-al meu s-a plâns că, în 2 cazuri clientul său a încercat să evite plata comisionul care i se cuvinea, folosind ca pretext ” că și-a făcut treaba foarte repede și nu a lucrat suficient de greu pentru o astfel de sumă de bani”.
- primesc email-uri de la o agenţie imobiliară drăguță, care promovează proprietăţi cu preţuri de 3 (trei) ori mai mari decât cele reale. Dacă îi contactaţi, vă vor spune ca „aceasta este preţul proprietarului; ei nu au nimic de a face cu asta”.
- Unii oameni încă folosesc argumente ridicole, în mod voit. Cand ii intrebi de ce le scriu în documente oficiale, răspund că „nu există nici o lege care să mă oblige să nu le scriu” sau pur şi simplu mint „acesta sunt informaţiile pe care le am „. (Dar daca chiar nu vă deranjați să verificați informaţiile pe care le primiti şi le transmiteți în dreapta şi stânga … ce fel de consultanta oferiţi?)
- O proprietate este de vânzare deja de un an. Suprafaţa declarată este de 300 mp (Exemplu), iar preţul cerut este de 1.000.000 euro (exemplu). Proprietarul a refuzat să ne prezinte toată documentaţia, înainte să ne întâlnim cu clienul. Atunci când preţul a scăzut cu 50%, am venit cu un client. Dar ulterior am aflat că suprafaţa reală este la jumătate (!) şi că proprietarul calculează în suprafaţa totală, de asemenea, și etajul pe care el în închiriază de la altcineva: „Care este problema ta? Poți inchiria acestă suprafaţă pentru 10 de ani. Deci, cumpărati asta şi puteţi folosi și aceea suprafată pentru o perioadă lungă de timp „. S-a supărat rău atunci când l-am informat că …. „îndrăznim” să plătim numai pentru suprafaţa pe care o vom cumpara cu adevarat …
- În timp ce acordăm consultanta referitoare la proprietăţi … observăm prea multe cazuri în care documentele nu sunt în ordine. De la lipsă de titluri de proprietate, la certificate de urbanism „ciudate” şi de la „suprafeţe pentru care nu există acte” până la orice altceva vă puteţi imagina. Tot timpul, povestea începe cu cineva spunând: „Toate documentele sunt în perfectă ordine”.
„Până în ultima clipă, există întotdeauna şansa să apară un client prost şi să plătească preţul pe care il vreau”
Am întâlnit, cel puţin trei persoane până acum (două dintre ele foarte cunoscute în lumea imobiliara ), care au preferat să declare faliment, în loc să vândă la preţul pieței. Până în ultima secundă încercau să păcălească clienţii, mințind despre orice posibil şi atunci când au fost prinși cu minciuna, răspunsul lor a fost: „Acesta este preţul meu, ia-o sau las-o baltă”. Am … plecat şi ei au pierdut și proprietatea şi banii. Dar ei încontinuare sunt mândri … Unul dintre ei mi-a spus „până în ultima clipă există întotdeauna şansa să apară un client prost şi să plătească preţul pe care îlvreau”
„De ce te plângi? Acest lucru este bun pentru tine ”
Când mă plâng (zilnic) de genul acesta de probleme, nişte prieteni de-i mei imi spun că ar trebui să fiu fericit. „De ce te plângi? Acest lucru este bun pentru tine. Vei avea o mulţime de muncă … să verifici lucruri, să rezolvi probleme, să protejezi oamenii, etc „. Dar ei uita ideea principală: Aici nu e vorba despre mine, sau de orice altă companie. Aici este vorba chiar de piaţa .
Atunci când seriozitatea este o excepţie şi nu o regula …
Cand lucrurile continua sa fie „neserioase” şi seriozitatea este o excepţie şi nu o regula … cum vă asteptati ca piata să se stabilizeze sau să se îmbunătăţească ?
Am ajuns la un moment în care problemele sunt foarte complicate şi toată lumea ar trebui să se comporte in mod edecvat. Când 70 – 80% din oameni se comportă ” ca în vremurile bune „, refuzând să fie mai atenţi şi mai serioși … 2011 se arată dificil. Foarte dificil …
Iosif 16 Sep 2010
Felicitari domnule!
Ma bucur ca ati reusit sa aratati exact starea pietei imobiliare romanesti.
Cel mai mult ma bucur ca mai exista oameni dornici sa schimbe in bine ceva, sa trezeasca oamenii din visul lacomiei si sa protejeze oamenii de acesti hoti si manipulatori!
Va incurajez sa continuati aceasta treaba buna si va doresc mult spor si sanatate!
florin 17 Sep 2010
salut,
la noi se spune:
„lupul isi schimba parul, dar naravul(obiceiurile)….ba(nu)!