4 zone din București cu un potențial foarte mare pe segmentul de Retail

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail

* articolul a fost publicat inițial pe 26.10.2011

Există multe companii care își concentrează activitatea doar pe centrul orașului București sau pe mall-uri. Nu este o strategie greșită. Majoritatea au ales calea corectă pentru că aceste zone se potrivesc profilului companiei mai bine decât altele. Însă există și alte zone „interesante” din București pentru un Retailer. Acest fapt este valabil mai ales pentru cei care au un proiect ce se potrivește profilului zonei, caracteristicilor și datelor demografice.

Să nu uităm că … tradiția activității comerciale din România spune că oamenii sunt obișnuiți să își facă toate cumpărăturile de la magazinele localizate pe bulevardele mari. De aceea cele mai populate zone au, doar, câteva sute de spații comerciale.

Mai jos veți găsi 4 zone din București cu un potențial foarte mare pe segmentul de Retail:

Iuliu Maniu: Ajutat și de … trafic!

Căutați o zonă cu mii de locuitori, trafic pietonal intens, vizibilitate bună și un venit mediu „respectabil”? Puteți găsi toate acestea pe bulevardul Iuliu Maniu, în centrul zonei Militari. Cum mii de companii s-au mutat în vestul orașului, acest bulevard are trafic constant și mii de trecători. Prețurile spațiilor comerciale aici nu sunt foarte scăzute și cererea este considerabilă. Traficul este … incredibil, dar acest aspect mărește vizibilitatea în zonă. Țineți cont de faptul că atractivitatea bulevardului rămâne mare, în pofida proiectelor de retail din zonă.

Dristor: Zona cea mai apropiată de centru!

Zona este localizată foarte aproape de partea de sud a centrului orașului. Este unul dintre motivele pentru care este o zonă căutată de mii de cetățeni. Traficul este foarte mare, pentru că zona este traversată de mașini care se îndreaptă în diferite direcții. Prețurile s-au păstrat la nivele decente (dacă nu chiar mari), pentru că zona combină traficul pietonal și vizibilitatea. În plus, venitul este peste media orașului.

Pantelimon: O zonă foarte populată cu un potențial serios

Acest boulevard este ușor de accesat la orice oră din zi. Spațiile comerciale de aici beneficiază de o expunere excelentă și trafic pietonal bun. În plus deservește o zonă rezidențială de peste 200.000 de locuitori. Dacă adăugăm și suburbiile (Cernica etc) unde venitul este mult mai mare față de cel mediu, întreaga zonă este foarte atractivă. De aceea spațiile sunt închiriate imediat după ce chiria devine „plătibilă”. Un nou proiect de Retail este așteptat să se deschidă aici în 2013 și atunci vom putea vedea impactul asupa Spațiilor Comerciale Stradale.

Titan: Potențial neexploatat

Dacă întrebăm 1.000 de angajați despre adresa de reședință, Titan va fi în top 3 locații. Potențialul zonei rămâne neexploatat. Traficul este bun, atât în ceea ce privește traficul pietonal cât și cel de mașini. Oamenii au venituri respectabile și există zeci de companii care nu își pot „permite” să lipsească din această zonă. Densitatea populației este și ea bună, dar există loc de creștere pe segmentul de Retail. Este încă o zonă care va fi testată odată cu deschiderea unui nou mall, în 2014.

Există și alte zone unde populația este ceea ce „caută un retailer”, dar potențialul pe segmentul de Retail rămâne scăzut (Drumul Taberei, Timpuri Noi etc.). Le-am menționat pe cele care combină diferite avantaje, din punctul de vedere al unui Retailer.

Facebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmailFacebooktwittergoogle_plusredditlinkedinmail

2 Comentarii

  1. Vifo 26 Oct 2011
    Răspunde

    Intr-adevar, zonele respective sunt intens populate. Probabil ca intr-adevar asta este bine pentru retaileri. Departe de a fi insa un motiv de incantare, faptul ca sunt niste stindarde ale unei infioratoare inghesuieli, repetitivitatii arhitecturale duse la paroxism, combinate cu socanta departare unor spatii verzi care sa isi merite acest nume, nu este decat un motiv de tristete si cale deslusita spre depresie. Sunt de fapt locuri din care – daca realmente ai mai vazut si altceva si iti poti permite, desigur – iti vine sa fugi.

  2. Vifo 26 Oct 2011
    Răspunde

    Tentative translation: True, these areas are highly populated. Maybe this is truly good for the retailers. Yet far from being a reason to be charmed, the fact that they horribly swarm with crowds, display paroxistical architecture repetition, all combined with astonishing distances to green areas that truly deserve such name, translates only into wretchedness and a provide clear steering onto the path to depression. These actually are places – if you've truly seen something else in your life, and, of course, can afford it – you'd flee away from.

Ce părere aveţi?