Nu aveți o a doua șansă pentru a face prima impresie. (Cât de mult vă respectați proprietatea?)

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

 

Cercul nostru social include destule persoane care dețin, cel puțin, o proprietate pe care încearcă să o vândă. Până în 2008 asta a fost „floare la ureche”. Tot ce trebuiau să facă era să sune câteva persoane, să îi informeze în legătură cu proprietatea și, imediat după, clienții se aliniau pentru o întâlnire. Nu conta dacă proprietatea era prezentată adecvat sau nu.Investitorii erau dornici să te ierte pentru că nu erai serios și aveau răbdare până la tranzacție. Își rugau avocații să se miște rapid și să încerce să lucreze „corect fără să supere proprietarul”. Chiar dacă proprietarul nu le prezenta mai mult de jumătate din documentele proprietății …

O prezentare se indentifică cu proprietatea în sine

Primec zeci de proprietăți zlinic. De la scumpe la ieftine, de la interesante la lipsite de valoare, de la serioase la înșelătoare, toate proprietățile vin cu o prezentare. Nu doar la mine, ci la orice potential client. Astfel, înainte să verific toate detaliile și toți parametrii, sunt atras (sau nu) de prezentare. Ați vrea să aflați cum ar trebui să arate aceasta? Citiți în continuare …

Am primit o proprietate. Să aflăm mai multe despre ea …

Am primit un email cu o proprietate. Poate fi un apartament sau un teren, o clădire sau un viitor proiect rezidențial. Să îl deschidem …

 

Primul scenariu: O prezentare realizată fără respect pentru proprietate.

·         Vedem un text ce conține descrierea proprietății (de obicei conținând mai puțin de jumătate din ce ar trebui să știm).

·         Fotografiile nu ne arată … nimic (sau poate ne arată ce a crezut proprietarul că ar trebui să vedem, poate și agentul.)

·         Documentele proprietății nu pot fi „deslușite”

·         Prețul este mediu, dar „negociabil”

Rezulatul

Dorim să aflăm mai multe detalii?

·         De obicei nu. Vom închide email-ul și îl vom pune într-un „folder” unde ținem informațiile inutile.

·         Ne imaginăm că proprietarul este cineva care „a găsit o proprietate din întâmplare și nu îi știe potențialul.”

·         (Cititorii acestui blog știu că sunt ciudat. De aceea insist să adun informațiile lipsă despre o proprietate bună. Care este rezultatul? În 95% din cazuri îmi voi pierde timpul…)

 

Al doilea scenariu:  o prezentare realizată cu respect față de proprietare și care ajută cititorul să o aprecieze mai mult

·         Email-ul a fost scris într-un mod profesionist

·         Prezentarea atașată este, de obicei, în format PDF

·         Există un început, mijloc și sfârșit.

·         Aflăm tot ce avem nevoie să știm despre proprietate, scris corect

·         Documentele proprietății sunt descrise și prezentate în ordine. În acest fel putem face conexiunile corecte și să înțelegem potențialul proprietății.

·         Fotografiile ne prezintă ce am citit și sunt realizate într-o manieră profesionistă.

·         Întregul fișier ne lasă impresia că persoana care l-a realizat, ne respectă

Rezultatul

Vrem să aflăm mai multe detalii?

·         Da. Suntem siguri că este o ofertă interesantă și sperăm că prețul nu este foarte mare.

·         Înțelegem că fie proprietarul este serios sau colaborează cu un consultant serios care știe ce face.

·         Ne așteptăm la o negociere bazată pe argumente.

·         Vedem potențialul proprietății și putem face primele calcule.

Nu veți avea niciodată o a doua șansă pentru a face prima impresie.

Prezentarea propretății creează prima impresie legată de aceasta. Și nu veți avea niciodată o a doua șansă pentru asta. Odată ce protențialul client (sau consultatul său) citește ceva neprofesionist, proprietatea a scăzut în ochii săi. Și asta este ceva ce nu puteți schimba.

Multora nu le pasă de cum este prezentată proprietarea și, apoi, devin frustrați pentru că proprietate lor ( și câteodată chiar și ei) nu este respectată.

Cât de mult vă respectați proprietatea?

Toată lumea ar spune „foarte mult”. Dar atunci când respectăm ceva, avem grijă de acel lucru. În plus când vrem să îl vindem, încercăm să îl prezentăm la adevărata sa valoare. Din păcate, văd mii de români și străini care vor să își vândă proprietatea și nu acordă atenție modalității de prezentare. Este ca și cum te-ai duce la o întâlnire cu o femeie frumoasă și ai fi murdar, îmbrăcat urât, cu părul vâlvoi și mirosind îngrozitor. Dar ai „un suflet minunat” … Care sunt șansele de a fi luat în serios?

Știu că mulți oameni nu cred că se merită să investească 200-300 euro în proprietatea lor. O prezentare adecvată pare „inutilă”. Care este rezultatul? Pierd bani și vând la un preț mai mic, sau nu vând deloc.

Respectă-ți proprietate dacă vrei să primești bani de pe urma ei. Vremurile în care clienții cumpărau orice, au trecut de mult. 

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

Ce părere aveţi?