5 din experiențele de anul acesta de la Cannes. Sunt sigur ca v-a’i dori să fiți aici pentru a le experimenta si Dumneavoastră…

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

Buna ziua tuturor de la Cannes! MIPIM, expozitia numarul 1 a lumii in domeniul afacerilor imobiliare, intra astazi in ultima zi „fierbinte”. Expozitia va fi deschisa si Vineri insa 95% din lucruri se intampla in primele 3 zile.

In comparatie cu expozitia de anul trecut, impresia mea este ca MIPIM 2011 a fost putin mai buna si mi-a permis sa experimentez o multime de lucruri importante. Sunt sigur ca v-ati dori sa fiti aici cu mine pentru a trai lucrurile pe care le traiesc, sa auziti ceea ce aud si sa realizati ca lucrurile in realitate pot fi foarte diferite fata de ceea ce stiti Dumneavoastra…

Am decis astazi sa va impartasesc 5 asemenea experiente. Sper ca acestea sa va fie folositoare si sa va ajute in modul in care veti aborda diferite probleme.

  1. Turcia are o strategie de promovare. Polonia si Republica Ceha, la fel. Si Ungaria are asa ceva in acord cu majoritatea tarilor din regiune. Romania ca tara este insa absenta de la MIPIM si nu are o strategie pentru a se promova ca o destinatie pentru investitori;
  2. Prezenta romaneasca este slaba. Ori majoritatea romanilor nu cred in potentialul tarii, ori nu cred ca ar fi inca timpul pentru asa ceva. Anul acesta am reprezentat Romania numai cativa. Cine stie? Poate bugetele au fost insuficiente chiar si pentru asemenea evenimente importante;
  3. Marea majoritate a strainilor considera Romania ca un loc in care au pierdut bani. Acesta este adevarul! In loc sa pierdem vremea incercan sa le explicam ca acest lucru nu este adevarat, ar trebui sa incercam sa imbunatatim mediul de afaceri pentru a nu mai pierde in viitor din cauza unor motive gresite;
  4. Oamenii doresc sa auda argumente si nu sentimentalisme dulci. Cand vorbesc despre investitiile in Romania, imi structurez argumentele si focalizez in acord cu adevaratul potential al tarii. Multi oameni imi transmit ca sunt satui si deranjati de „abordarile sentimentaliste” ale celor care continua sa propuna asa ceva;
  5. Competitia pentru proprietatile romanesti este dura. Investitorii au optiuni excelente in alte tari europene ca Marea Britanie, Polonia, Republica Ceha, etc. si aleg aceste tari dintr-un motiv foarte simplu: pot justifica cu usurinta actionarilor aceste decizii. Un alt motiv ar fi ca, datorita problemelor ce inca mai persista in majoritatea pietelor europene, preturile vor ramane atractive pentru o perioada.

Luni, va voi impartasi mai multe despre MIPIM. Prima impresie nu este cea mai buna posibila, insa lucrurile poate se vor schimba maine…

Salutari din (caldul) Cannes!
 

P.S. Da, am reusit totusi sa gasesc investitori noi…

 

FacebooktwitterredditlinkedinmailFacebooktwitterredditlinkedinmail

Ce părere aveţi?